Jeď abys žil...a žij abys jel...

dovolená 2021

02.03.2022 17:47

Klubová dovolená v roce 2021

Tato reportážíčka z dnes již loňské dovolené je tak trochu stručná a nekompletní a je to zapříčiněno tím, že jsme ji z časových důvodů nenapsal hned po návratu z dovolené a později mě klekl notebock, což my, co na něm nejsme závislí neřešíme ihned, ale napsali jsme si až Ježíškovi, který nám ho skutečně přinesl a tak píši až dnes a druhý průšvih je ten, že jsme nenalezl své každodenní poznámky a tak už opravdu nevím, kde jsme byli a kdy, takže to bude jen takové stručné a informativní a slibuji, že se letos polepším.

Akce byla naplánována od 2.2.2021což bylo pondělí do čtvrtka 5.8.2021 a myslím, že takto mimo víkend to není vůbec špatný nápad. Vyjelo se od klubovny v 9 hodin a po cestě jsme nabírali kamarády. Dovolené se zúčastnili: dva vítečníci od Bíteše, já, Fanda, Drobek, Utah s Líbou, Blažci a Dibla s Péťou Tůmovic a chvilku i Luboš. V průběhu pobytu za námi přijela i spřátelená dvojice z Nasavrk a Míra. Cílem naše objevování byli letos naše krásný český hory a to Krkonoše, kde nám Luboš zajistil ubytování u známého staršího pána v obci Jestřábí v krkonoších, kde jsme měli zajištěno ubytování u něho v patře rod.domu a manželské dvojice u souseda. Po cestě jsme se zatavili na prohlídku hradu Pecka a zde se k nám přidal i Pavel a zbytek výpravy. Při cestě do místa dočasného bydliště jsme se stavili na oběd v takové pěkné restauraci u hlavní silnice nedaleko Nové Paky,kde jsme se přežrali a protože se nám to zalíbilo zajeli jsme tam na oběd i následující den. Cesta byla poznamenaná ploužením se Dibli, který znám jako strejda skrblík ve snaze o co nejmenší spotřebu nesledoval ani tak cestu jako ručičku otáčkoměru ve snaze držet jí stále v zeleném ekopoli, Po vysvětlení, že takto tam dnes ani nedojedem a toto pole je platné jen pro sólovku a se sajdou se takto jet nedá to asi pochopil a po obědě už jel rychleji.

Dorazili jsme do Jestřábí, což je dědinka s rozptýlenýma domkama po kopcích skoro na konci světa, ale ubytování dobrý a hospůdka kousek. Po vybalení jsme vyrazili na pivko a neznalý místa jsme zarazili hned u prvních deštníků pod kterými jsme viděli sedící ledi s pivkem. Bodrý hospodský ihned pochopil, že by z nás mohlo něco kápnout a když zjistil, že tam bude pár dní, tak nám nabídl i zajištění večeří s pivkem a večerní pivka vedle v jeho další hospodě, což jsme s nadšením přijali a myslím neprohloupili. Takže večery jsme si zajistili hned první den.

A protože se mě dny poté nějak prolínají a nevím kdy jsme kam jeli uvedu jen výčet míst, kde jsme viděli něco zajímavého. Vyrazili jsme na výlet do Nové Paky, kde jsme se stavili u pana Kordy, který prodáva nejen díly na Jawky, ale i nové motocykly a příslušenství a tak jsme mu to okoukli a já se tam zakoukal do nové retropřilby od Cassidy o kterou jsem si potom napsal Ježíškovi. Pak jsme se dali dobrý obídek v oné restauraci a vyrazili do Krakonošova motomuzea v Dolních Štěpanicích, kde jsme byli zjara s Lubošem a moc se nám líbilo. Po prohlídce jsme se oklikou vrátili zpět a po cestě jsme nakoupili něco k snědku. Další den jsme se vydali na Pančavské vodopády, což byla z větší části pěší tůra než motovýlet, protože jsme dojeli na Mísečky, kde jsme zanechali motorky, v boudě se naobědvali

a autobusem vyrazili na Vrbatovu boudu, kde je konečná na točně a odtud vyrazili pěky k vodopádům a pak rychle zpět, protože se počasí začalo horšit a i trochu sprchlo. Cesta byla ale pěkná a i vyhlídky stály za tu námahu. Po návratu k Vrbatově boudě jsme dali kafčo za nekřesťanský peníz a zpět k motorkám a projížďkou po kopečkách zpět na Jestřábí. Večerní posezení bylo opět příjemné a to i proto, že se na nás přijel podívat Míra a ráno zase mazal zpět. A protože se již nepamatuji jestli jsme ještě někde byli zakončím cestopis tím, že nápad uspořádat tuto dovču v týdnu mimo víkend nebyl špatný a to nejen proto, že nebylo všude plno lidí, ale i proto, že o víkendu Utah s Líbou moc nemůžou a ve všední den se přece jen utrhnou. Jo a ještě jsem si vzpomněl, že jsme se podívali na nějaký opravený nebo vyrobený větrný mlýn, kam nás zavedl Luboš dřív, než nás opustil a to je už opravdu vše. Takže zase příští rok někde.

© 2012 Všechna práva vyhrazena.