Jeď abys žil...a žij abys jel...

Tour de Prdele 2020

04.08.2020 13:36

Po loňské odmlce se zase strašlivý gang Od zelené jedle dohodl, že pojede prozkoumat krajiny české na příšerně rychlých a silných strojích české výroby z padesátých a šedesátých let a jako termín byl zvolen začátek července, který byl již koronarozvolněný a tak jsme ani roušky nemuseli dávat na své karburátory. K tomuto strašnému gangu ve složení: Jirka s tempo udávajícím skůtrem ČZ 175/501, Fanda s ČZ 175/477,Švejk s Jawa 250/353 a Láďa se stejným strojem se přidali členové SCN Luboš také s 353kou, Karel s 250 panelkou a na chvilku Jindra také s 250 kejvačkou. Stroje byli dopněny praktickým a slušivým doplněkem Pav 40 nebo 41.

Start v sobotu 4.7.2020 jako vždy od Kauflandu v Chrudimi v 9.00 hod. Cesta vedla na Čáslav a potom po šouskách na Uhlířské Janovice a zastavili jsme se v Novém Kníně, kde jsme se podívali do muzea zlata, které je na náměstí, je docela zajímavé a kde je také vedle hospoda, kde jsme si dali chutný oběd. Poté jsme pohodovou cestu vyrazili směr kemp Dobřichovice, který byl cílem dnešní etapy a kde to dobře známe. Protože letos jsou chytky nedostatkovým zbožím postavili jsme stany a šli se vykoupat do kapku špinavé, ale poměrně teplé řeky. Po koupeli jsme já,Láďa a Jirka vyrazili do jim známého pivovaru MMX, kde se oba před nějakým časem řádně upravili a to tak, že je chudák pingl musel svým autíčkem hodit do kempu, jinak se jich nezbavil. Když dalo  slovo slovo, zjistilo se, že to byl právě dnes sloužící číšník. Trochu se obával, zda se nebude situace opakovat, ale protože dnes neměli nejchutnější druh tmavého piva, situace dopadla dobře a v pohodě jsme se vrátili zpět do kempu, kde chlapci nějak znaveni již spali, ačkoliv se sotva smráklo. Najeto 210 km. Bez závad jen to prase nějak lajdá.

2. den

Neděle 5.7.2020 ráno přespalí dědci už strachají před 6. hodinou a budí nejen nás, poctiví zákazníky pivovaru, ale i ostatní osazenstvo kempu a tak jsme se raději zbalili a už kolem 9. hodiny upalovali směrem na Benešov a Karlštejn, kde bylo boží dopuštění. Rychle pryč na Křivoklát do muzea Jawa a ČZ pana Antonyho. Byl kapku rozmrzelý, což Švejk těžce nesl, no ale později se hodil do klidu a poklábosil s námi, když jsme prohlédli toto krásné muzeum. Následovala cesta do Lužné u Rakovníka, kde je krásné vlakové muzeum, kde mají nejen spoustu lokomotiv, vagonů a jiné techniky, ale i třeba krásné modelové kolejiště.  Pak jsme jeli za Jirkou k jeho známým, kde se učil a stále učí řemeslu Kovářskému v obci Hořesedly. Prohlédli jsme kovárnu, viděli jak se vyrábí třeba hřebík, dali kafe a také vyslechli pár historek z natáčení filmů hlavně paní režiserky Chytilové a po  společné fotce vyrazili k cíli dnešní etapy, což je kemp v Jesenici. Švejk, Luboš a já jsme si vzali chatku a ostatní si postavili stan poblíž posezení, kde jim děti řvali do pozdních nočních hodin a mírumilovný Jiřík už jich chtěl pár sežrat. My jsme se ale v super chatičce se sociálkou vyspali do růžova a měli absolutní klid po včerejší noci v Dobřichovicích, kde snad každou půl hodinu nám hned za hlavama projížděl každou půlhodinu rychlík.  Pivo bakalář nám také chutnalo.Ujeto 105 km bez závad , jen ten čuník furt nějak nejede.

3. den pondělí 6.7. 2020

Ráno vyrážíme kolem 9. hodiny směr Plzeň a dále do Nepomuku na zámek Zelená Hora, kde točili Černý barony a kde je nyní takové muzeum. Přijeli jsme k bráně, kde nás kapku zaskočilo vstupné 250 Kč. No nic, když už tu jsme. Jdem nahoru na zámek. Jsou zde velké fotky z filmu a také televize se smyčkou partií z fimu vždy k určité scéně. No zasmáli jsme se, ale že by to bylo nějak zvlášť hodnotné za ty peníze, to teda ne. Chudák Fanda , když musel kvůli tomu šlapat takový kopec s tou bolavou nohou. No když jsme zpátky u brány zjistili, že jsme neviděli Žižku s lehkým kulometem vrátili jsme se tam, ale už na motorkách až k hopodě, kde jsme pak  pojedli velice dobrou Picu. Zde jsme byli trochu atrakcí. Potom jsme vyrazili směr Strakonice,Jindřichův Hradec až do Zvůle, kde jsme měli kempovat dvě noci. Postavili jsme stany a šli na pivo z Kamenice nad Lipou jehož název jsem zapomněl. Dnes 265 km bez závad, jen ten čuník nějak nejede.

4. den úterý 7.7.2020

Dnes jsme se probudili v kempu Zvůle do studeného větru , bylo jen 9. st.C. Odjíždí dnes Luboš a přijede Jindra. Dnešní plán je zajet se podívat do Muzea motokol v Horní Radouni. Zajímavé muzeum se spoustou jiné veteše. Jirka si stěžuje na rány u motoru v čuníkovi. Se švejčkem zjišťujeme totálně zničený řetěz, naštěstí vozím rezervní a tak se domlouváme, že se vrátíme do kempu a něco s tím uděláme. V kempu zkracujeme nový řetěz a zjišťujeme skoro se netočící zadní kolo. Vyrábím z háčku síťky podložku, kterou dáváme mezi buben a štít a kolo se krásně točí. Přijíždí Jindra a po něm ještě asi 15 motorkářů převážně na rejžích, kteří se večer v hospůdce chovají jak hovada a dělají motorkářům ostudu. Mysleli si, že holky z obsluhy jsou na ně zvědaví, takových blbců tam za léto mají dost. Kecali tam asi do 3 do rána. Ráno před šestou nás budí Jindříšek, který tam šmajdá, kecá a pak se nás bezelstně zeptá, proč nespíme. . Dnes jen asi 60km a opravička způsobená nedostatečnou údržbou.

5, den středa 8.7.2020

Uderem 9.hod. jsme vyrazili i s Jindříškem směr Telč, kde je opravdu pěkné technické muzeum, kde jsou nejen auta a moorky, ale i rádía a podobné věci. Po muzeu jsme vyrazili k Jindříškovi domů , údajně na kávu s tím, že s námi ještě pojede dál, ale je to podšívka a už ráno věděl, že ho jenom doprovodíme domů, kde už zůstane. A tak se i stalo. Jako vždy ale bylo u Jindříška pipraveno pohoštění v podobě držkové polívky a bramboráků, bábovky a kávička. Prostě jako vždy. Už bez Jindříška jsme tedy vyrazili do cíle dnešního dne a to do kempu Žralok v Plumlově. Právě když jsme přijeli do kempu, tak začalo pršet, ale Jirka pohotově zareagoval a zatáhl nás do velkého párty stanu, kde jsme nejen postavili svoje stany, ale i motorky a tak jsme byli všichni v suchu. Jen komárů tam bylo kapku víc. Zato jsme ale ráno balili suché stany a ráno jsme vyypadli dost brzy, protože původně do stanu měli v 7 ráno navážet stoly, ale ještě v 8 jsme je neviděli.  V kempu byl opravdu klid a tak jsme se opravdu dobře vyspali. Najeto 177 km s malým problémem, kdy se spálila pojistka na láďově jawince. Prasátko běželo poprvé jako splašené, takže nový motor je dobrý.

6. den čtvrtek 9.7.2020

Protože jsme byli brzo připraveni na cestu byli jsem již brzo v Lošticích, kde jsme se stavili na nákup syrečků a kávičku a já jsem byl s Jirkou navštívit muzeum syrečků, kde jsme poznali celou jejich historii. Poté jsme jeli směr Uničov, trochu jsme bloudili ve Šternberku pak Bruntál, Krnov a do cíle dnešního dne kempu v Osoblaze. Dokonce jsme při špatlém odbočení zajeli i kousek do Polska. Kluci zde již byli a tak věděli, že se dobře najíme v restauraci u cikánského sídliště. Menu-hrachovka a segedín za 82 korun je prostě bomba. V kempu jsme měli na dvě noci zamluvené dvě chatičky a po ubytování jsme šli na pivko na koupaliště, které bylo bohužel letos zavřené, ale kiosek fungoval a 11 holba chutnala skvěle. Zde jsme se sesedli s třema klukama, co přijeli do kempu také na motorkách a tak jsme ztrávili večer v družném hovoru. ujeto195km bez problémů.

7. den pátek 10.7.2020

Spaní v chatce je přece jen lepší než ve stanu a tak jsme ráno byli čerství na výlet, ale tentokrát ne na motorkách, ale vláčkem, úzkokolejkou z Osoblahy do Třemešné. Škoda, ženejezdila v pátek pára a tak jsme jeli dieslovkou. V Třemešné jsme si dali s místníma bezďákama lahváče od pěkné vietnamky v krámě a jeli zpět do kempu. Rozchod kolejí je 76cm a ve vláčku buší motor Liaz. Koupili jsme poslední guláše na večerní gulášový piknik a došli si do cikánského sídliště na dobrý obídek a poté zpět do kempu trochu odpočnout. Pak jsme si dali posední letošní gulášek a zašli do kiosku ke dvoum děvčátkům na pivko a spát, protože zítra jedeme domů, sice o den dřív, ale zítra má celý den pršet a tak by jsme jen seděli na chatě a nic. Dnes bez motorek, takové hezké poetické odpoledne, jak někdo řekl.

8. den pátek 11.7.2020

Ráno balíme, berem nemoky, balime Švejka do igelitu a jedem směr Zlaté Hory,Králiky a domů. Po cestě fandova číza dvakrát zazlobila následkem kontaktu dvou kabílků u cívky,kousek izolace a běží bez problému až domů. V Žamberku se rozdělujem s hradečákama a v Chocni, kde přestalo pršet jsem se oddělil i já a v poho dojel domů. Dnes cca 230km.

TDP 2020 byla jako vždy v pohodě a super a tak se těšíme na další ročník. Najeto cca 1300 km s minimálními problémy.

© 2012 Všechna práva vyhrazena.